شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
بسم الله الرحمن الرحيم به اميد خدا مي خواهم در اين اتاق تفسير قرآن را قرار بدهم. ابتدا از سوره حمد شروع مي كنم تا با هم شروع كنيم و كم كم همه تفسير قرآن را مطالعه نماييم. اميدوارم بتوانيم اين مطالب رو توي زندگيمون هم به كار ببنديم. . . اگر دلتون خواست که فيدها رو لايک بزنيد. :دي لطفا به شماره ي فيدها توجه داشته باشيد تا هم چنان منظم باقي بمانند. ممنونم

پيام‌هاي اتاق

ساعت دماسنج
+ *14* چرا در سوره فاتحة الكتاب بعد از بسم الله الرحمن الرحيم حمد و ستايش خدا آمده است؟
بعد از بسم الله كه آغازگر سوره بود ، نخستين وظيفه بندگان آنست كه به ياد مبدء بزرگ عالم هستى و نعمتهاى بى‏پايانش بيفتند ، همان نعمتهاى فراوانى كه سراسر وجود ما را احاطه كرده و راهنماى ما در شناخت پروردگار و هم انگيزه ما در راه عبوديت است .
اينكه مى‏گوئيم : انگيزه ، به خاطر آنست كه هر انسانى به هنگامى كه نعمتى به او مى‏رسد فورا مى‏خواهد ، بخشنده نعمت را بشناسد ، و طبق فرمان فطرت به سپاسگزارى برخيزد و حق شكر او را ادا كند.
به همين جهت علماى علم كلام ( عقائد ) در نخستين بحث اين علم ، كه سخن از انگيزه‏هاى خداشناسى به ميان مى‏آيد وجوب شكر منعم را كه يك فرمان فطرى و عقلى است به عنوان انگيزه خداشناسى ، يادآور مى‏شوند.
و اينكه مى‏گوئيم : راهنماى ما در شناخت پروردگار نعمتهاى او است ، به خاطر آن است كه بهترين و جامعترين راه براى شناخت مبدء ، مطالعه در اسرار آفرينش و رازهاى خلقت و مخصوصا وجود نعمتها در رابطه با زندگى انسانها است .
بعد از بسم الله ... ؟ يا بعد از بسم الله الرحمن الرحيم ؟ كه آغازگر سوره بود ، در ضمن آيا مثل پرسش مطرح شده را داشتيم ؟ كه : چرا سوره فاتحة الكتاب با جمله ي ( بسم الله الرحمن الرحيم )شروع مى‏شود؟
ساعت دماسنج
گروه تفسير قرآن
vertical_align_top