شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
بسم الله الرحمن الرحيم به اميد خدا مي خواهم در اين اتاق تفسير قرآن را قرار بدهم. ابتدا از سوره حمد شروع مي كنم تا با هم شروع كنيم و كم كم همه تفسير قرآن را مطالعه نماييم. اميدوارم بتوانيم اين مطالب رو توي زندگيمون هم به كار ببنديم. . . اگر دلتون خواست که فيدها رو لايک بزنيد. :دي لطفا به شماره ي فيدها توجه داشته باشيد تا هم چنان منظم باقي بمانند. ممنونم

پيام‌هاي اتاق

mp3 player شوکر
+ *16* تنها در برابر چه نعمتهايي شكر وسپاس مي گوييم؟// تفاوت شكر با حمد و مدح چيست؟
ولى مفهوم شكر از همه اينها محدودتر است ، تنها در برابر نعمتهائى شكر و سپاس مى‏گوئيم كه از ديگرى با ميل و اراده او به ما رسيده است و اگر به اين نكته توجه كنيم كه الف و لام الحمد به اصطلاح الف و لام جنس است و در اينجا معنى عموميت را مى‏بخشد ، چنين نتيجه مى‏گيريم كه هر گونه حمد و ستايش مخصوص خداوندى است كه پروردگار جهانيان است .
حتى هر انسانى كه سرچشمه خير و بركتى است ، و هر پيامبر و رهبر الهى كه نور هدايت در دلها مى‏پاشد ، هر معلمى كه تعليم مى‏دهد ، هر شخص سخاوتمندى كه بخشش مى‏كند ، و هر طبيبى كه مرهمى بر زخم جانكاهى مى‏نهد ، ستايش آنها از ستايش خدا سرچشمه مى‏گيرد ، چرا كه همه اين مواهب در اصل از ناحيه ذات پاك او است ، و يا به تعبير ديگرحمد اينها ، حمد خدا ، و ستايش اينها ستايشى براى او است.
و نيز اگر خورشيد نورافشانى مى‏كند ، ابرها باران مى‏بارند ، و زمين بركاتش را به ما تحويل مى‏دهد ، اينها نيز همه از ناحيه او است ، بنابر اين تمام حمدها به او بر مى‏گردد. و به تعبير ديگر جمله الحمد لله رب العالمين ، اشاره‏اى است هم به توحيد ذات و هم صفات و هم افعال ( دقت كنيد).
mp3 player شوکر
گروه تفسير قرآن
vertical_align_top