ترور به چه قیمت؟

«یکی از دانشمندان هسته ای ایران ترور شد»، این خبری بود که کمتر از چند ساعت تیتر تمامی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و بین المللی شد، خبری که برای چهارمین بار قلب جامعه ایرانی به خصوص جامعه نخبگان علمی کشور را به درد آورد.
این بار نام مصطفی احمدی روشن بود که بر لوح زرین شهدای ایران اسلامی نقش بست، جوانی دانشمند و فرهیخته که برای پیشرفت و اعتلای علمی کشور قدم بر می داشت و درست در دومین سالگرد شهادت مسعود علیمحمدی، یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشور به دست مزدوران رژیم های سر به دامان شیطان سپرده به شهادت رسید.
قتل های سریالی در ایران به خصوص در جامعه علمی کشور خود نشانه ای از بر مدار حق بودن پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران و نمادی از استیصال و درماندگی کشورهای مدعی حقوق بشر است، تا جایی که رسانه های آمریکایی و اروپایی نیز نتوانستند دست های خونین موساد و سیا را از این ترورهای کور علمی پنهان کنند و به صراحت اعلام کردند که «ترور احمدی روشن، ادامه ترورهای هدفمند دانشمندان هسته ای ایران در پنج سال گذشته است».
امروز ایران به عنوان یک قدرت علمی در منطقه شناخته می شود تا جایی که موسسه «نیوساینتیست» رشد تولید علم در ایران را یازده برابر میانگین جهانی اعلام کرد، این مسئله وزنه ای بسیار سنگین برای جمهوری اسلامی بود و از طرف دیگر تیری کور کننده برای کشورهای غربی که سال هاست سعی دارند تا الگوی جمهوری اسلامی را نزد دیگر کشورهای مسلمان ناکارآمد نشان دهند.
دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه هسته ای از دید مقامات غربی ناخوشایند و نشانه ناکارآمدی تحریم های سنگین علیه ایران بود، از همین رو آنها را به فکر انداخت تا بابی دیگر برای کاهش سرعت پیشرفت هسته ای و علمی کشور باز کنند، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی این بار به «ترور» متوسل شدند تا شاید با مرگ دانشمندان هسته ای بتوانند قبری برای برنامه هسته ای ایران فراهم آورند، اما فراموش کردند که مردم ایران قدر این شهیدان بزرگ خود را می دانند و این شهادت ها برعکس آنچه که سردمداران غربی تصور می کنند، موجب تقویت مسیر پیشرفت علمی و پیگیری اهداف و ادامه راه شهدا و کسانی که در این حوزه کار می کنند، می شود .
فشارهایی که در طول این سی و سه سال بر ایران اسلامی وارد شد، برای این بود تا اجازه ندهند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید؛ زیرا سردمداران صهیونیزم جهانی می دانستند وقتی یک ملتی الگو شد، استعدادهای خفته را به حرکت درمی آورد.
آمریکا و غرب تحریم ها را بر ایران تحمیل کردند تا به خیال خودشان کشور را از لحاظ اقتصادی ضعیف کنند و به دیگران نشان دهند که اسلام باعث ارتجاع اقتصادی ملت می شود. دانشمندان را ترور کردند تا حرکت علمی را متوقف کنند و با اتهام و تهمت به اختناق و ضدیت با حقوق بشر افکار عمومی دنیا را از این الگوی اسلامی برگردانند؛ اما با وجود همه ی این تلاشها و تبلیغات گسترده ، انقلاب ایران اسلامی درخشید و مانند نوری بر قلب های خفته ملت های مسلمان تابید و آنها را از خوابی که با لالایی غرب و سردمداران دیکتاتور صفتشان بر آنها تحمیل شده بود بیدار کرد.
روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دانشمندان و جوانان ایران اسلامی بر پیکر خاموش جوانان مسلمان سراسر جهان دمیده شد و موجب گشت تا سراسر جهان اسلام با یک پارچگی بی سابقه ای از جمود بیرون آید و با امید به آینده قدم در مسیری بگذارد که سال ها پیش توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و به دور از کوره راه های تصنعی غربی کشف شده بود و امروز با رهبری امام خامنه ای ادامه پیدا کرده است.
این بیداری عظیم در جهان اسلام و بیداری مستضعفان جهان، بر حق بودن مسیر انقلاب اسلامی ایران را در همه عرصه ها به خصوص در عرصه های علمی که غرب قرن ها مدعی زعامت آن بود را نشان می دهد و این امری است که برای طرف غربی ثقیل و سخت است، از همین رو با بدمستی به ترورهای کور دانشمندان ایران رو آورد و به خیال خود با اقدامات گلادیاتوری سعی کرد تا فرصت های جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت در انرژی هسته ای را بسوزانند.
سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی یک روز قبل از ترور شهید احمید روشن اعلام کرده بود که «برای متوقف کردن ایران دست به هر کاری می زنیم»، از این دست سخنان در ادبیات کدخدای فرتوت نظم نوین جهانی بسیار زیاد سراغ داریم، آنها سعی می کنند با این سخنان مهمل و بیهوده و ترورهای کور، در دل جوانان و دانشمندان ایران اسلامی رعب و وحشت ایجاد کنند و آنها را از مسیر دستیابی به فناوری های جدید هسته ای محروم گردانند، اما بدون شک راه برگزیده ملت آزاده ایران، راه بدون بازگشت است و اقدامات مذبوحانه و اجرای «استراتژی مهار» توسط نظام سلطه کوچکترین خللی در این مسیر افتخارآمیز ایجاد نخواهد کرد.
بنا بر گزارش های رسمی در مورد فعالیت هسته ای ایران بیش از شش هزار سانتریفیوژ در سایت »نطنز« استفاده می شود و مدتی قبل نیز نیروگاه پرقدرت »فردو« در نزدیکی قم به بهره برداری رسیده است و این امر خود نمادی دیگر از پیشرفت بر مدار عزت ملی است که خوش آیند ژنرال های پنتاگون نبوده و نخواهد بود.
ایران اسلامی در مسیر چشم اندازی حرکت می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش آن را با عنوان «سند چشم انداز بیست ساله؛ ایران 1404» پیش روی مسئولان و جوانان این مرز و بوم قرار دادند و امروز شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید رضائی نژاد و شهید احمدی روشن سندی بر کیمیای اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه انسانی و نمادی از بر حق بودن پیشرفت علم در جمهوری اسلامی می باشد.
اکنون نام مصطفی احمدی روشن به مانند عبیده ابن الحارث، شهید جنگ بدر در میان شهدای اسلام می درخشد و راه وی و دیگر شهدای این عرصه که با آگاهی کامل برگزیده شده، با قدرت ادامه خواهد داشت و امید است که روح این دانشمند شهید با شهدای بدر و خیبر محشور شود .

امیرحسین صالحی
¤دانشجوی رشته فناوری اطلاعات



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید