سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از شروع کار صدقه دهید

قبل از شروع کار صدقه دهید

امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: با مرد منجّمی که در ستاره شناسی مهارتی داشت، یک قطعه زمین مشترک داشتیم و تصمیم گرفته بودیم که آن را تقسیم کنیم تا سهم هر کدام مجزّا شود، شریک منجّم من امروز و فردا می کرد و مرتباً در جستجوی ساعتی بود که برای خودش و برای من نحس باشد، تا در موقع تقسیم قسمت مرغوب تر نصیب او شود، بالاخره روزی را تعییین کرد و زمین را تقسیم کردیم.

برخلاف انتظار و پیش بینی های او، قسمت مرغوب تر زمین نصیب من و قسمت نامرغوب، بهره او گردید.

او با نهایت تأسف و ناراحتی، دست بر دست خود زد و گفت: من روزی بدتر از امروز ندیدم. پرسیدم: برای چه؟ گفت: م خودم در ساعتی مسعود آمدم و شما را در ساعتی منحوس برای انجام کار آوردم، ولی اکنون می بینم که بهترین قسمت زمین، نصیب شما شده است.

حضرت فرمود: من به او گفتم بگذار حدیثی از رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) برایت بگویم:

من سرّه أن یدفع الله عنه نحس یومه فلیفتتح یومه بصدقة یذهب الله بها عنه نحس یومه، و من أحب أن یذهب الله عنه نحس لیلته فلیفتتح لیلته بصدقة یدفع الله عنه نحس لیلته.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) فرمود: هر کس دوست دارد، که خداوند نحس بودن روز او را برطرف کند در اول صبح آن روز صدقه بدهد و هم چنین اگر دوست داشته باشد خداوند نحس بودن شب او را برطرف کند شب خود را با دادن صدقه آغاز نماید.

من قبل از اینکه برای تقسیم زمین بیایم، قدم اول را، با دادن صدقه شروع کردم و اگر تو نیز به دستور پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) عمل کنی، برایت از علم نجوم بهتر است. 1

 

1-بحارالانوار، ج47، ص52.



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید