سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشنده باشید تا شاد بمانید

بخشنده باشید تا شاد بمانید

 

 

 

به نظر می رسد آنهایی که مهربان تر و بخشنده ترند، شادترند!به خاطر این5دلیل از امروز بخشنده تر باشید.


1ـ برای لذت بردن از زندگی

می خواهید در زندگی موفق باشید؟بخشنده شوید. به گفته استفان انهورن، پزشک متخصص سوئدی، بخشنده بودن یکی از فاکتورهای دخیل در موفقیت است. بررسی های علمی نشان داده است وقتی شما کار خیری انجام می دهید، ناحیه ای در مغز که مربوط به لذت بردن است فعال می شود. این همان ناحیه ای است که وقتی غذایی خوشمزه می خورید یا رابطه عاطفی برقرار می کنید، فعال است.


2ـ رهایی ازافسردگی

آیا می دانستید وقتی زمان خود را صرف کمک کردن به دیگران و برطرف کردن نگرانی آنها می کنید خود نیز از نظر روانی در وضعیت بهتری قرار می گیرید؟تحقیقات پژوهشگران نشان داده است افراد بخشنده و خیرخواه خوشبخت تر بوده، احساس افسردگی کمتری می کنند و کمتر به بیماری هایی نظیر الزایمر مبتلا می شوند.


3ـکمک به دیگران یعنی کمک به خود

وقت گذاشتن برای دیگران به معنی هدر رفتن وقت نیست. بررسی ها روی دانش آموزان دبستانی نشان داده است، دانش آموزانی که به هم کلاسی های خود درآموختن دروس کمک می کنند در دو سال آتی نمراتی بالاتر از آنچه دیگر هم کلاسی ها کسب می کنند، به دست می آورند.


4ـ بخشیدن یعنی تضمین سلامت قلب

محققان به مدت10سال از71قربانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند خواستند به دردهای خود فکر کرده واز ضارب انتقام بگیرند. بررسی های پزشکی روی این افراد نشان داد ضربان قلب آنها و فشار خونشان هر بار که به این موضوع فکر می کنند، افزایش می یابد. در مقابل محققان از گروهی دیگر خواستند به بخشیدن و فراموش کردن دردهای خود فکرکنند. نتایج حاکی از کاهش استرس و ناراحتی های قلبی عروقی در این افراد بود.


5ـ بخشیدن یعنی خوشبختی

جالب است بدانید که همیشه بخشیدن با به دست آوردن رابطه مستقیمی دارد. همانطور که می گوییم با هر دست بدهی با همان دست می گیری، بخشیدن نه تنها یک حس لذت را به دنبال دارد، بلکه اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. بررسی های پژوهشگران کانادایی نشان داده است که در میان افراد با درآمد یکسان آن دسته که بخشنده ترند حس خوشبختی بیشتری دارند.


منبع:نشریه موفقیت، شماره 190





کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید