سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منجی گرایی در آمریکا، آسیا و آفریقا

منجی گرایی در آمریکا، آسیا و آفریقا

بر اساس تحقیقات و بررسی های صورت گرفته، اعتقاد به ظهور یک منجی در میان چینی ها، مصریان و سایر ملل و تمدن ها و نحله های فکری رایج بوده است.

در میان قبایل سرخ پوست آمریکایی این عقیده رایج است که روزی «گرد» سرخپوستان، ظهور خواهد کرد و آنها را به بهشت زمین رهنمون خواهد ساخت.

ایرانیان باستان معتقد بودند: «گرزاسپه» قهرمان تاریخی آنان، زنده است و در کابل خوابیده و صد هزار فرشته او را پاسبانی می کنند تا روزی که بیدار شود و قیام کند و جهان را اصلاح نماید.

چینی ها باور داشتند که: «کرشنا» ظهور کرده، جهان را نجات می دهد.

گروهی از مصریان ( که در حدود 3000 سال پیش از میلاد در شهر «ممفیس» زندگی می کردند)، معتقد بودند: سلطانی در آخر الزمان با نیروی غیبی بر جهان مسلّط می شود؛ اختلاف طبقاتی را از بین می برد و مردم را به آرامش و آسایش می رساند.

گروهی دیگر از مصریان باستان معتقد بودند که فرستاده خدا در آخرالزمان، در کنار خانه خدا پدیدار گشته، جهان را تسخیر می کند.

ملل و اقوام مختلف هند، در انتظار مصلحی هستند که ظهور کرده، حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد داد.

برهمائیان از دیر زمان بر این عقیده بودند که در آخرالزمان، «ویشنو» ظهور می کند و بر اسب سفیدی سوار می شود. شمشیر آتشین در دست گرفته و مخالفان را خواهد کشت و تمام دنیا برهمن گردیده و به این سعادت برسد.

اعتقاد به منجی هستی در میان بومیان مکزیک نیز وجود د اشته است و ... 1.

از مجموع آنچه گفته شده، این نتیجه به دست می آید که انتظار ظهور یک مصلح آسمانی و نجات دهنده بزرگ، منحصر در ادیان نیست و جنبه منطقه ای ندارد؛ بلکه گسترده، فراگیر و جهانی است و ریشه در فطرت انسان ها و نیازمندی آنان به رفع مشکلات و دشواری هایشان یه دست یک انسان برتر دارد.

 

1-او خواهد آمد، ص87و 88؛ ظهور حضرت مهدی از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان، ص44و 45.



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید