سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبر حضرت زهرا کجاست؟

بسم رب الفاطمه

السلام علیک یا فاطمة الزهراء

السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الأولین و الآخرین
السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة


حضرت فاطمه زهرا(س)

یا علی قبر پرستویت کجاست؟
آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟


شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد.


قبر حضرت زهرا کجاست؟


هر مسلمان پاک سرشت وقتی به قصد زیارت وارد مدینه‏ ی منوّره می‏شود، پس از زیارت قبر مطهّر رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله به فکر زیارت قبر یگانه دختر او یعنی زهرای اطهر علیهاالسلام می‏افتد ولی هر چه می‏گردد، قبر او را پیدا نمی‏کند و از هر که می‏پرسد، کسی قبر او را نشان نمی‏دهد. و این یکی از دردهای تسکین ناپذیر برای مسلمانان است که قبر شریف دختر پیامبر صلی اللَّه علیه و آله آنها مخفی و ناپیداست و این درد جانکاه را به چه کسی می‏توان گفت؟

دشمن اگر می‏کشد، به دوست توان گفت
با که توان گفت این که دوست مرا کشت


با این که فاطمه ‏ی زهرا علیهاالسلام نخستین کسی است که به پدرش ملحق شده، و حداکثر بیش از هشت ماه فاصله بین او و پدرش نبود، با این حال معلوم نیست آن بانوی دلشکسته کجا مدفون است؟!
هنوز هم که قرنها از شهادت مظلومانه‏ی آن حضرت گذشته، دوستان و علاقمندان و شیعیان فاطمه از قبر مقدسش خبر ندارند لذا در موقع تشرّف به مدینه‏ی منوّره با سرگردانی گاهی در بقیع، گاهی در کنار قبر پیامبر زیارت می‏کنند.
زائر قبر زهرا علیهاالسلام در مدینه نخستین تکانی که می‏خورد، چشمهایش را از «ظواهر اسلام» و «وقایع تاریخ اسلام» که برای افراد ظاهربین چشمگیر است، فرو می‏بندد و سر در دریای عمیق «معنویّت اسلام» و باطن آن فرو می‏برد و غور و خوض بسیار او به غواصی «روح عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و تبعیض» می‏کشاند و سرانجام پی می‏برد که پشت پرده و در ورای این ظواهر «حقیقت روشن و عدالت مظلوم» پنهان است.



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید