سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قاتل هزاران شیعه کیست؟

عبدالله بن جبرین که بود؟

قاتل هزاران شیعه کیست؟

عبدالله بن جبرین قاتل هزاران شیعه

 

 

 

 

 

او از «اسامه بن لادن» رهبر شبکه تروریستی القاعده تمجید کرده و وی را به مبارزه با کسانی که از مذهب وهابیت پیروی نمی‌کنند، فرا خوانده بود.


«عبدالله بن عبدالرحمن بن عبدالله بن إبراهیم بن فهد بن حمد بن جبرین من آل رشید» در سال 1353 قمری در روستای "قویعیه" در منطقه ریاض عربستان سعودی به دنیا آمد.
وی به همراه با چند تن دیگر از مفتیان وهابی با صدور فتاوایی خواستار انهدام مراقد امامان شیعه شدند. این فتاوا که در پی استفتای جمعی از دانشجویان دانشگاه وهابی «محمد بن سعود» صادر شد موجب حمله به بارگاه عسکریین در سامرا و تلاش برای حمله به مشاهد مقدسه در نجف و کربلا گردید.


در بخشی از این فتاوا که از حرم امامان شیعه به عنوان بت‌هایی یاد کرده که باید با خاک یکسان شود، آمده‌است: «حسین از شرک شیعیان به دور است اما حرم او باید به عنوان اصلی‌ترین نماد شرک در عراق ویران شود».


بن جبرین فتوای عجیب دیگری درباره حزب الله لبنان دارد. وی در بحبوحه درگیری‏های شدید این جنبش قهرمان با دشمن صهیونیستی، در پاسخ استفتایی درباره? حزب الله لبنان نوشته بود: « یاری کردن این حزب رافضی جایز نیست؛ جایز نیست تحت فرمان آنان رفت؛ و جایز نیست برای پیروز و قدرتمند شدن آنان دعا کرد. نصیحت ما به اهل سنّت این این است که از آنان بیزاری بجویند، کسانی را که به این حزب می‌پیوندند، رها کنند و دشمنی آنان با اسلام و مسلمانان و ضررهای کهن و جدید آنان را به اهل سنّت روشن کنند. رافضیان همواره دشمنی اهل سنت را در دل داشته‌اند و در حد توان تلاش کرده‌اند عیوب اهل سنت را آشکار کنند، از اهل سنّت انتقاد کنند و برای آنان خدعه بورزند».


گفته می‏شود که او از «اسامه بن لادن» رهبر شبکه تروریستی القاعده تمجید کرده و وی را به مبارزه با کسانی که از مذهب وهابیت پیروی نمی‌کنند، فرا خوانده بود.


عبدالله بن جبرین که از یک بیماری مزمن رنج می‏برد، برای درمان به کشور آلمان سفر کرد، اما گروهی از شیعیان علیه وی در یکی از دادگاه‏های این کشور شکایت کردند و خواستار محاکمه وی شدند. در نتیجه بن جبرین فورا آلمان را ترک کرد تا مورد محاکمه قرار نگیرد. در همین راستا روزنامه آلمانی اشپیگل نوشت: «پارلمان آلمان می‏خواست موضوع دادخواست قضایی علیه "عبدالله بن جبرین" را طی چند روز بررسی کند، اما پیش از آغاز این بررسی "بن جبرین" گریخت».


«کایدو اشتاینبرگ» شرق‏شناس و کارشناس آلمانی امور خاورمیانه در موسسه علوم و سیاست برلین در مورد وی چنین گفت: «بن جبرین بر اساس آموزههای نژادپرستانه وهابی معتقد است که اقلیتها، گروههایی مرتد هستند که مستحق مرگ می‌باشند زیرا از اسلام حقیقی فاصله گرفته‌اند. اگر شخصی در آلمان، جایگاه و افکار "بن جبرین" را داشت، قطعا سازمان اطلاعات آلمان برای اخراجش از کشور یا حداقل تنظیم دادخواست قضایی علیه او به علت فتنه انگیزی در میان مردم اقدام می‌کرد»
فتاوای تکفیری امثال او ـ که مورد قبول اکثریت علمای اهل سنت نیز نیست ـ محرک بزرگی در به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان کشورهایی مانند عراق، افغانستان و پاکستان محسوب می‏شود .


عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرین با شدت گرفتن بیماری‏اش، بعد از ظهر روز دوشنبه 13 جولای 2009 میلادی (مطابق با 22 تیر 1388) در گذشت و در گورستان "العود " در شهر ریاض به خاک سپرده شود.

منبع: سایت راسخون



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید