سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملیات ایذایی ظفر یک ....

جزیره مینو در کنار اروندرود با ارتفاع 10 متر از سطح دریا و در فاصله 10 کیلومتری شهر خرمشهر بزرگترین قطر جزیره 2/6 کیلومتر و مساحت آن 8/17 کیلومتر مربع است. سراسر از نخلستان پوشیده شده و مینوشهر بزرگترین آبادی آن است.

 این جزیره در همان ابتدای جنگ به اشغال رژیم بعث عراق درآمد اما پس از فتح خرمشهر این جزیره نیز از اشغال آزاد شد اما هنوز محدوده‌ای از آن در دست دشمن بود. آزادسازی این جزیره، می‌توانست کنترل جمهوری اسلامی ایران بر دهانه اروندرود را بیش از پیش کند و این رو در اقدامی اولیه طرح سرکوب دشمن در این منطقه به اجرا درآمد.

کوچکی جزیره باعث شد تا نیروی عمل کننده در آن نیز از چند واحد بیشتر نباشد و طول حمله هم از یک روز متجاوز نشود. این مهم به عهده تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی واگذار شد که از ابتدای جنگ در این منطقه مستقر بودند. روز عملیات نیز 17 خردادماه تعیین شد. در گرمای سوزان جنوب، طرح چنین حمله‌ای هر چند محدود باعث غافلگیری کامل دشمن شد و عملیات انهدام به خوبی به پایان رسید.

عملیات ظفر 1

لینک عکس

عملیات ایذایی ظفر یک ....

در چنین روزی در سال 1364 ه ش رزمندگان اسلام در یک اقدام متهورانه عملیات ظفر یک را آغاز کردند . این عملیات در منطقه جزیره مینو آغاز شد .رزمندگان‌ نیروی‌ زمینی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ مستقر در جبهه‌ جنوبی، با یورش‌ به‌ مواضع‌ اشغالی‌ دشمن‌ در محدودة‌ جزیره‌ «مینو»، ضمن‌ انهدام‌ بخشی‌ از نیروهای‌ دشمن، شماری‌ از سنگرهای‌ انفرادی‌ و اجتماعی‌ نیروهای‌ عراق‌ را از میان‌ برده‌ و به‌ مواضع‌ پیشین‌ خود بازگشتند. دراین حمله شماری از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و عده ای نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و نیز مقادیر زیادی جنگ افزار سنگین و سبک منهدم و یا به غنیمت گرفته شد .

لینک عکس

نام‌ عملیات: ظفر 1 (ایذایی)
زمان‌ اجرا3/17 :/1364
مدت‌ اجرا: یک‌ روز
مکان‌ اجرا: محدودة‌ جزیره‌ مینو در خاک‌ ایران‌ - جبهه‌ جنوبی‌ جنگ‌
ارگان‌های‌ عمل‌کننده: تکاوران‌ نیروی‌ زمینی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌
اهداف‌ عملیات: انهدام‌ بخشی‌ از نیروهای‌ دشمن‌ در منطقه‌ اروندرود

 

لینک عکس 

 

 یاد و خاطر همه حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس گرامی باد...

شهید گمنام

نثار شادی روح شهداء و امام شهداء صلوات...



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید