سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بقره آیه 13

?? سورُةُ البَقَرةِ ??

?? #آیه_13??

                                            
?? آیه : وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَکِنْ لَا یَعْلَمُونَ ?13?

?? ترجمه : و چون به ایشان گفته شود ایمان بیاورید همانطور که سایر مردم ایمان آورده اند می گویند: آیا ما هم مانند سفیهان ایمان بیاوریم؟ آگاه باشید خودشان سفیهند ولی نمی دانند.

?? تفسیر: منافقین اگر با مؤمنین معاشرتی دارند بجهت منافعی است که برای آنها دارد نه آنکه واقعا تسلیم اوامر خدا باشند زیرا پذیرش دعوت رسول با جاه طلبی و آزادی بی قید و شرط آنها ناسازگار است و در نتیجه ی تسلیم نشدن خود را نوعی زرنگی می دانند

@tmobin
@salavaaaat

? به همین دلیل مومنین را سفیه می خوانند اما از این غافلند که خودشان سفیهند زیرا اگر چه به حق تسلیم نشدند اما در عوض اسیر و تسلیم همیشگی خواسته های شیطانی و نفسانی شده اند.

? آنها خود را عاقل و هوشیار و مؤمنان را سفیه و ساده لوح می پندارند و به این ترتیب افراد پاکدل و حق طلب و حقیقت جو را که با مشاهده آثار حقانیت در دعوت پیامبر و محتوای تعلیمات او، سر تعظیم فرود آورده اند به سفاهت متهم می کنند و شیطنت و دورویی و نفاق را دلیل بر هوش و عقل و درایت می شمرند،

? آری در منطق آنها عقل، جایش را با سفاهت عوض کرده است.

??????
@tmobin
@salavaaaat



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید