سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره ی کاملی از استدلالهای حضرت فاطمه زهرا (س)در مسئله ی فدک

دوره ی کاملی از استدلالهای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسئله ی فدک

*استدلالهای اعتقادی:

1- نپذیرفتن کلام فاطمه سلام الله علیها درباره ی فدک، مخالفت با فرموده ی یامبر صلی الله علیه و آله و سلم (فاطمه سیدة نساء اهل الجنة ) است.

2- تکذیب فاطمه علیها سلام در مالکیت فدک، مخالفت با آیه ی تطهیر است.

3- رد سخنان فاطمه سلام الله علیها درباره ی فدک رد سخنان معصوم و کفر است.

4- پذیرفتن سخن عایشه و حفصه بر ضد فدک پذیرفتن سخن بر علیه معصوم و کفر است.

5- رد مالکیت حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به فدک، مخالفت صریح و عمدی با قران در آیه ی ( ما افاء الله...) و آیه ی( فآت ذا القربی حقه...) است.

6- رد مالکیت حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به فدک ، مخالفت صریح و عمدی با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است که فدک را به آن حضرت بخشید.

7- آنان که آیات ارث را درباره ی حضرت زهرا سلام الله علیها انکار کردند آیا عام و خاص قرآن را بهتر از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و علی علیه السلام و فاطمه علیها السلام می دانستند به خصوص اگر امر الهی مخالف آن باشد؟؟؟؟؟

8- اجماع امت بر غصب فدک ارزش الهی ندارد.


* استدلالهای قانونی

1- تحت تصرف و ید حضرت زهرا سلام الله علیها بودن فدک دلیل مالکیت آن حضرت است و نیاز به دلیل دیگری از قبیل شاهد و سند نیست.

2- غصب فدک با توسل به زور و قبل از محاکمه بر خلاف همه ی قوانین جهان است.

3- در حالی که فدک در تصرف حضرت زهرا سلام الله علیهابود اگر کسی مدعی مالکیت آن بود باید دلیل یا شاهد بیاورد ، نه اینکه از آن حضرت دلیل بر مالکیت بخواهد و این از مسلمات قوانین بین الملل است.

4- بر فرض اینکه هیچ دلیلی بر مالکیت حضرت زهرا بر فدک نباشد و مدعی هم ادعای مالکیت آن را بنماید و دلیل ی نداشته باشد کافی است مدعی علیه قسم بخورد و از او نباید شاهد خواست. اینکه از حضرت زهرا سلام الله علیها شاهد خواستند خلاف قانون قضاوت است.

5- ملکی که در تصرف کسی است متهم کردن او به مالک نبودن از نظر قانون جرم است و متهم کننده به خاطر این اتهام باید محاکمه شود.

6- فدک اعطایی بود و ارث نبود تا غاصبین آن را به مسائل میراث بکشانند.
 
7- سند اعطایی بودن فدک که در حضور پیامبر صلی الله علیه و ال وسلم و به امر آن حضرت تنظیم شد دلیل محکم نزد همه ی ملل جهان است، و رد آن سند و پاره کردن آن در همه جای دنیا اهانت به قانون و جرم است.

8- با گواهی شاهدان بر اعطایی بودن فدک ، نپذیرفتن آن جرم است.

9- مقابله با قانون مسلم ارث در اسلام اهانت به قانون و رد شریعت است که غاصبین نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها ارث را منکر شدند.

10- آیا در نسبت فاطمه سلام الله علیها با پدرش تردید بود تا به خاطر آن ارث نبرد؟

11- آیا دین فاطمه سلام الله علیها و پدرش جدا بود که به خاطر آن ارث نبرد!؟

12- آیا در جایی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم یا فاطمه علیها السلام از مسائل ارث استثنا شده اند!؟

13- ( النبی لا یورث) حدیث جعلی بود که هیچ یک از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به آن شهادت ندادند.

14- ( النبی لا یورث) مخالف قرآن است چرا که قرآن به ارث انبیا تصریح فرموده است.
 

* استدلالهای اخلاقی - وجدانی

1- فرزندان هرکس بعد از او باید مورد توجه باشند، ولی مردم با غصب فدک و جنایات دیگر ، به فرزندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بی اعتنایی و بی حرمتی کردند.

2- با غصب فدک که برای نسل حضرت فاطمه سلام الله علیها بود سهم نسل هایی قطع شد.

3- اگر فدک ملک غاصبین بود و همچون زهرایی آن را در خواست می کرد باید آن را به او تقدیم می کردند در حالیکه می بینیم ملک خود آن حضرت را هم به زور از دستش گرفتند.

4- از تمام مال دنیا در زیر آسمان فقط فدک متعلق به حضرت زهرا سلام الله علیها بود و حضرت اموال دیگری نداشتند . درباره ی همین یکی هم تحمل نکردند و با کمال قساوت آن را گرفتند.

5- بی اعتنایی فوق العاده ی مردم به چنین غصب خصمانه ای آن هم نسبت به دختر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بسیار جای تعجب و تاسف دارد.

6- عجله در غصب فدک به فاصله ی ده روز از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم از محکوم ترین شکل های غصب است.

7- رفتار غاصبین درباره ی فدک چنین می نماید که گویا چشم پیامبر را دور دیده اند و از فرصت سوء استفاده می کنند.

8- اجتماع و همدلی این عده ی زیاد بر غدر و مکر و حیله نسبت به فاطمه سلام الله علیها و خاندانش جای تعجب دارد.

9- در حالیکه حضرت زهرا سلام الله علیها با قدرت الهی قادر به باز پس گرفتن فدک بود، ولی اقدامی به عنوان معجزه درین باره نفرمودند، و با این برنامه غاصبین و طرفدارانشان را تا آخر روزگار خجالت زده نمودند.

10- اگر در غصب فدک فاطمه سلام الله علیها تنها ماند ولی خدا شاهد و ناظر بود و این بزرگترین محکومیت آنان در بی پروایی نسبت به ظلم بر فاطمه بود.

11- فاطمه سلام الله علیها دختر ترساننده از عذاب قیامت است و با چنین شخصیتی این گونه بی پروا رفتار کردند.

12- از شکایت فاطمه سلام الله علیها به خدا و رسول که همه ی عالم از آن می ترسند بی توجه گذشتند.

13- فاطمه سلام الله علیها وعده ی محاکمه ی فدک را به قیامت گذاشت در حالیکه آن حضرت صاحب اختیار قیامت است و در آنجا با چنین مقام با عظمتی رو به رو خواهند بود.

منبع:
کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک / محمد باقر انصاری



کلمات کلیدی :
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید