سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدور حکم امام خمینی رحمه الله مبنی بر ارتداد سلمان رشدی

سلمان رشدی

خاموش! ای زبان جسور! ای زاده شکست خورده عصیان! ننگ بر تو که قلم را این گونه خائنانه حرمت شکسته ای! ضحّاکانه بر مغزها می شوری و مارهای سمّیِ طغیان از انگشت های پلیدت سر می کشند. عقده هایت را بر سر کلمات می کوبی. دهانت جهنّمی است که بافته های ننگ از آن زبانه می کشد.

می ایستی، راه می روی؛ امّا این تنها جنازه کرم خورده توست، موریانه ها از درون تو را جویده اند. از تو هیچ چیز باقی نمانده جز سال هایی که از دست رفته است. خیابان های شهر چون افعی های مهیبی بر دست و پای لرزانت پیچیده اند.

چشم های گستاخت در مصادره هیولاهاست. از همه چیز گریزانی و از همه کس. در لجن زاری که خودت آفریدی، دست و پا می زنی و هر لحظه بیم درد آورترین شکل مرگ، گلوی دژخیمت را می فشارد. چون گرگی گرسنه از پشت جلد کتاب هایت زوزه می کشی و ابلیس هایی که فریبت داده اند، صدایت را هرگز نمی شنوند.

شهر در سکوت فرو رفته و صداها در نطفه پیر شده است. طنین قهقهه ابلیس، دیواره های شب را می لرزاند. از هیچ کس هیچ صدایی نمی شنوی. نفس ها حبس و دهان ها مُهر شده اند. تنها صدای زوزه ای از دور دست ها می آید. آرام آرام نجواها شروع می شوند. در گوش ها تنها یک زمزمه می لولد: «اهانت»!! آیات شیطانی به گوش می رسد. مشت ها به آرامی گره می شود و گریبان ها بی امان چاک می خورد. دندان ها در هم می غلتد و فریادها سیلاب وار بر جداره ها می کوبد. سیاهی، رگبار گرفته است و چشم ها از حدقه های فرو رفته فراری اند. هیچ کس را یارای تحمّل نیست. طاقت ها در گُرده ها لِه شده است. باید بُرید. باید زنجیرهای محکم سکوت را در هم شکست.

ناگهان فریادی عقاب وار در آن اوج ها بال می گیرد. ستون های آرامش امام رحمه الله فرو ریخته اند. حسینیّه سخت در هم شده است. ابراهیمیانِ تبر به دوش در جست وجوی بُتی تازه اند. هُبل این بار تکانی به خویش داده و قلم به دست گرفته و تاخته است.

سکوت شهر می شکند و مشت ها باریدن می گیرد. سربازان بر جنازه آرامش هبل رژه می روند؛ هبل، بت کوچکی که دست هایش را به دامن شیطاین گره زده است.

حسین هدایتی

 

صدور حکم تاریخی "امام خمینی" مبنی بر ارتداد "سلمان رشدی"، نویسنده کتاب آیات شیطانی (1367شمسی)
 
سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی الاصلِ انگلیسی در رمان خود با نام آیات شیطانی، به اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان به روشی جاهلانه و نابخردانه اهانت کرده است. تألیف و انتشار کتاب آیات شیطانی در سطح گسترده که با نظر مثبت و مساعد دولت‏های غربی انجام شد، حاکی از توطئه فرهنگی جدید غرب علیه مسلمانان، تحت پوشش آزادی بود. اما فتوای صریح امام خمینی علیه نویسنده این کتاب، باعث بیداری مردم جهان به ویژه مسلمانان شد و در واقع از تکرار چنین اهانت‏هایی به اسلام جلوگیری کرد. پس از صدور این فتوا، اکثریت علمای جهان اسلام و بسیاری از آزاداندیشان از آن حمایت کردند. این در حالی بود که دولت‏های غربی به بهانه دفاع از آزادی قلم به حمایت شدید تبلیغاتی و سیاسی از سلمان رشدی پرداختند. حضرت امام با صدور حکم شرعی ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی، نیروی عظیم نیروهای مسلمان را آشکار ساخت و موجی توفنده از توده‏های میلیاردی مسلمانان در مصاف با کفر پدید آورد. رشدی مرتد نیز از لحظه صدور حکم، مخفی شد و پلیس اسکاتلند یارد، حفاظت از وی را با صرف هزینه‏های کلان بر عهده گرفت. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‏اللَّه العظمی خامنه‏ای در این باره فرمود: حکمی را که امام امت بیان فرموده‏اند، حکمی است که هر یک از فقهای اسلامی اگر بخواهند بر طبق حکم اسلامی عمل کنند، همین حکم را باید بدهند و این فتوا قطعی است. هزینه حفاظت از سلمان رشدی برای دولت انگلستان در حدود یک میلیون پوند در سال است.
 
 



کلمات کلیدی : صدور حکم تاریخی "امام خمینی" مبنی بر ارتداد "سلمان رشدی"، نویسند

چه کسی «جدایی نادر از سیمین» را سیاسی کرد؟

چه کسی «جدایی نادر از سیمین» را سیاسی کرد؟


چندی پیش بالاخره پس از مدتی به اصطلاح این پا و اون پا کردن، برنامه خبر 30/20 هم درباره جایزه گلدن گلوب فیلم «جدایی نادر از سیمین» موضع گیری کرد و کارشناسان و منتقدانی را که براساس شواهد و مدارک موجود، حمایت های مفصل و پر و پیمان انجمن ها و مراسم و نهادهای معلوم الحال سینمای غرب از فیلم یاد شده را بودار و هدفمند تعبیر کرده بودند، متهم به سیاسی کردن ماجرا کرد و به طعنه گفت، آن زمان که در جشنواره فیلم فجر به این فیلم جایزه می دادید، چرا سیاسی بودن آن را فراموش کرده و یا حرفی از وجه سیاسی اش نمی زدید؟!
غافل از اینکه اولا بحث منتقدان و کارشناسان مذکور راجع به حمایت مراکز و مراسم سینمایی غرب از فیلم «جدایی نادر از سیمین»، یک بحث علمی بوده و ربطی به خوب یا بد بودن فیلم نداشت و ثانیا آنهایی که در جشنواره فیلم فجر برای فیلم مذکور، به اصطلاح شیشه نوشابه باز کردند (دوستان معاونت سینمایی) امروز هم همچنان طرفدار پر و پا قرص آن هستند و کماکان پای جوایزشان هم ایستاده اند.
اما شاهد ما از غیب که نرسید ولی روز بعد از گلایه خبر 30/20 نه از میان مخالفان فیلم و منتقدان امثال گلدن گلوب و اسکار و... بلکه از کاخ سفید رسید و بعد از دریافت جایزه گلدن گلوب، کاخ سفید طی یک اظهارنظر رسمی توسط سخنگوی خود، رسما این موفقیت را به سازنده فیلم «جدایی نادر از سیمین» و همکارانش تبریک گفت!! (قاعدتا این خبر را بایستی دوستان 30/20 زودتر از ما در اختیار می داشتند و در تحلیل شان به کار می بردند که چه کسی فیلم یاد شده و کسب جایزه گلدن گلوب را سیاسی کرده است. منتقدان فیلم یا مراکز اصلی قدرت شیطانی در دنیا که نمی دانیم به چه علت به چشم حضرات 30/20 نیامده و یا نخواسته اند بیاید!!)
پس آقایان خبر 30/20 حداقل در برنامه آخر هفته «جهت اطلاع»تان هم که بود، این خبر را پخش می کردید که چرا کاخ سفید در یک حرکت بی سابقه در طول تاریخ پیدایش سینما، برای اولین بار، موفقیت یک فیلم را تبریک می گوید! مگر چه موضوع مهمی در این فیلم وجود دارد که رسمی ترین نهاد سیاسی غرب، توفیق آن را گرامی می دارد!! و می گوید که «ما موفقیت و تعهد او (کارگردان) را نسبت به فرهنگ غنی و مقاوم ایران تحسین می کنیم»!!
راستی از نظر کاخ سفید و مقامات آمریکایی، «فرهنگ غنی و مقاوم ایران»، چه معنایی دارد؟ حتما دوستان 30/20 بهتر از بنده می توانند با توجه به سوابق تاریخی کاخ سفید و حاکمان آن، این عبارت را معنی کنند. تا جایی که ذهن حقیر یاری می کند، سران کاخ سفید لقب آزادیخواه و عنوان غنای فرهنگی و امثال آن را به دیکتاتورهایی مانند «پینوشه» و «نگودین دیم» و «موبوتو سسه کو » و «شاه معدوم» و نوکران و سرسپردگان خودشان اطلاق کرده اند و در این گفتمان امپریالیستی، همواره آنان که خدمتگزار دین و میهن شان بوده و از استقلال کشورشان دفاع کرده اند، ضدفرهنگ و دمکراسی و حقوق بشر به حساب آمده و از اجزای محور شرارت برشمرده شده اند!!
حالا چه اتفاقی افتاده که در اوج جنگ روانی و جنگ نرم دشمن صهیونی علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و در میان همه هجمه بی امان لفظی (که از سوی نهادهای سیاسی و نظامی آمریکا از جمله همین کاخ سفید) بر ضد مردم ایران جریان دارد، ناگهان مقامات کاخ نشین واشینگتن «فرهنگ غنی و مقاوم ایران» را در فیلم «جدایی نادر از سیمین» کشف می کنند!!! مقاومت علیه چه و کدام جریان فرهنگی؟ غنای فرهنگی در کدام جهت و مسیر؟ موفقیت و تعهد سازنده فیلم «جدایی نادر از سیمین» از نظر گردانندگان کاخ سفید نسبت به کدام فرهنگ غنی و مقاوم، تحسین برانگیز بوده است؟!!! (قطعا آن فرهنگ مقاوم و تعهد و موفقیت یاد شده، نسبتی با مقاومت 32 ساله ملت ایران علیه استکبار و سلطه و امپریالیسم جهانی نداشته که امروزه سرمشق و الگوی همه آزادیخواهان و استقلال طلبان دنیا قرار گرفته است).
این سوالاتی است که دوستان بایستی بدان پاسخ قانع کننده بدهند تا روشن شود آیا منتقدان حمایت غرب از فیلم «جدایی نادر از سیمین»، کسب جایزه گلدن گلوب توسط این فیلم را سیاسی کرده اند؟ یا مقامات کاخ سفید؟ و یا اینکه اساسا خود فیلم مایه های سیاسی را داشته است؟ آیا حاکمان کاخ سفید به اصطلاح خواسته اند از آب گل آلود ماهی بگیرند و فیلم را به نام خود ثبت کنند و یا اینکه قضیه پیچیده تر از این حرف هاست که لابد کارشناسان مربوطه از آن سر در می آورند.

سعید متین



کلمات کلیدی : چه کسی «جدایی نادر از سیمین» را سیاسی کرد؟

خواهی نشوی رسوا هم رنگ خوبیها شو !

خواهی نشوی رسوا هم رنگ خوبی‌ها شو !

--------------------------------------------------------------------------------
اگر می‌خواهید رستگار شوید هم رنگ عالم هستی شوید رنگی که هیچ گاه فراموش شدنی نیست و آن رنگی نیست جز رنگ خدایی :

(صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ  : رنگ الهی [توحیدی را بگیرید] و چه رنگی از رنگ الهی خوش‌تر است؟ و ما پرستندگان اوییم.) ( البقرة :  138)

-------------------------------------------------------------------------------
ضرب‌المثل های زیادی در بین ما رایج است  و هر روز در موقعیت‌های مختلف بعضی از آن‌ها  به گوش ما می‌خورد که هر کدام به نوبه خودش دارای مفاهیم و معانی و درس‌هایی برای زندگی اجتماعی و فردی ماست برای مثال :

1) وقتی کسی را متهم به گناهی کنند ولی آن فرد گناهی نکرده باشد، گفته می‌شود: آش نخورده و دهان سوخته 

2) به آدم ساده‌لوحی که برای رسیدن به هدفی تلاش کند، اما در  آخرین لحظه به دلیل نادانی و سادگی موفقیت و موقعیتش را از دست بدهد، می‌گویند بیلش را پارو کرده است.

3) در مورد دوستی با فرد نادانی که از روی محبت موجب آزار دوست خود می‌شود این مثل معروف شده که می‌گویند ”‌دوستی فلانی مثل دوستی خاله خرسه است .

4) به کسی که به فکر آینده‌اش نیست و دچار مشکل  می‌شود این ضرب‌المثل را می‌گویند: جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟

و هزاران ضرب‌المثل دیگر که بارها هم شنیدید و هم استفاده کردید اما در میان هزاران ضرب‌المثل موجود آنچه بیشتر از بقیه در حرف‌ها و حدیث‌ها رایج می‌باشد ضرب‌المثل (خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو)است که معانی زیادی برای آن نقل کرده‌اند .

عده ای برای اینکه بار گناه خود را کم کنند این ضرب‌المثل را استفاده می‌کنند و برای مثال می‌گویند این همه دروغ می‌گویند و ماهم دروغ می‌گوییم اشکالی ندارد, این همه بی حجابی در جامعه زیاد است و ماهم بی حجاب می‌گردیم مشکلی ندارد و ... .

در این میان به سراغ آیات الهی رفتیم تا در سایه سار نسخه های طلایی قرآن کریم بتوانیم این ضرب‌المثل را بفهمیم و به آن بپردازیم .

خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو شعاری است که علت بسیاری از مفاسد اخلاقی در جامعه شده و افراد با اتکا به آن مرتکب کارهایی می‌شوند که ارتکاب آن کارها نه در عرف جایز است و نه در شرع فقط و فقط به بهانه اینکه افراد دیگری نیز این کار اشتباه را انجام می‌دهند

آیات الهی را در یک تقسیم بندی می‌توان به دو گروه تقسیم کرد.

آیاتی که انسان‌ها را دعوت به هم رنگ شدن با خوبی‌ها می‌داند و از طرفی دیگر  آیاتی که انسان را از هم رنگ شدن با بدی‌ها نهی می‌کند .

خواهی نشوی رسوا هم رنگ خوبی‌ها شو
1) (تُسَبِّحُ لَهُ السَّماواتُ السَّبْعُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فیهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَیْ‌ءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً: آسمان‌های هفتگانه و زمین و هر کس که در آن‌هاست او را تسبیح می‌گویند، و هیچ چیز نیست مگر اینکه در حال ستایش، تسبیح او می‌گوید، ولی شما تسبیح آن‌ها را در نمی‌یابید. به راستی که او همواره بردبار [و] آمرزنده است.( الإسراء :  44)

2)(وَ قالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَداً سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ کُلٌّ لَهُ قانِتُونَ: و گفتند: «خداوند فرزندی برای خود اختیار کرده است.» او منزّه است. بلکه هر چه در آسمان‌ها و زمین است، از آنِ اوست، [و] همه فرمان پذیر اویند.)( البقرة : 116)


وقتی تمام عالم و هستی و آنچه در آسمان‌ها و زمین است همه در حال ستایش و عبادت خداوند متعال هستند و وقتی همه هستی فرمان بر او هستند اگر می‌خواهی رسوای عالم و آدم نشوی باید هم رنگ جماعت شوی و این هم رنگ شدن تو هیچ سودی برای هیچ کسی ندارد مگر برای خود تو .

اما اگر هم رنگ جماعت نشوی به یقین متوجه باش که :

(وَ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ لَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ إِیَّاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ وَ إِنْ تَکْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ کانَ اللَّهُ غَنِیًّا حَمیدا: و آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است، از آنِ خداست. و ما به کسانی که پیش از شما به آنان کتاب داده شده، و [نیز] به شما سفارش کردیم که از خدا پروا کنید. و اگر کفر ورزید [چه باک؟ که] آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است از آنِ خداست، و خدا بی نیاز ستوده[صفات] است.)( النساء :  131)

پس اگر می‌خواهی رسوای عالم نشوی و موفق و خوشبخت باشی راهی جز این نداری که هم رنگ خوبی‌ها شوی .

 خواهی نشوی رسوا هم رنگ بدی‌ها نشو
(قُلْ لا یَسْتَوِی الْخَبیثُ وَ الطَّیِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَکَ کَثْرَةُ الْخَبیثِ فَاتَّقُوا اللَّهَ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ: بگو: «پلید و پاک یکسان نیستند، هر چند کثرت پلید[ها] تو را به شگفت آوَرَد. پس ای خردمندان، از خدا پروا کنید، باشد که رستگار شوید.( المائدة :  100)

بعضی از افراد در موقع ارتکاب گناه با خود می‌گویند کسی به کسی نیست و ما در میان همه این گناهان و اشتباهات عددی نیستیم اما از دیدگاه قرآن کریم هرچند کثرت گناه و پلیدی در جامعه زیاد باشد شعار کسی به کسی نیست کاملاً غلط است

خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو شعاری است  که علت بسیاری از مفاسد اخلاقی در جامعه شده و افراد با اتکا به آن مرتکب کارهایی می‌شوند که ارتکاب آن کارها نه در عرف جایز است و نه در شرع  فقط و فقط به بهانه اینکه افراد دیگری نیز این کار اشتباه را انجام می‌دهند.

شعار کسی به کسی نیست
بعضی از افراد در موقع ارتکاب گناه با خود می‌گویند کسی به کسی نیست و ما در میان همه این گناهان و اشتباهات عددی نیستیم اما از دیدگاه قرآن کریم  هرچند کثرت گناه و پلیدی در جامعه زیاد باشد شعار کسی به کسی نیست کاملاً غلط است چرا که :

(لِیَمیزَ اللَّهُ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ وَ یَجْعَلَ الْخَبیثَ بَعْضَهُ عَلی بَعْضٍ فَیَرْکُمَهُ جَمیعاً فَیَجْعَلَهُ فی جَهَنَّمَ أُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ : تا خدا، ناپاک را از پاک جدا کند، و ناپاک‌ها را روی یکدیگر نهد و همه را متراکم کند؛ آنگاه در جهنم قرار دهد. اینان همان زیانکارانند.) (الأنفال : 37)

رنگ خدایی
از دیدگاه قرآن کریم یکی از بهترین اسرار و رموز خوشبختی و موفقیت در زندگی آن است که هم رنگ بدی‌ها در جامعه نباشید چرا که هم رنگ شدن نتیجه ای جز رسوا شدن ندارد و این قانون جهان هستی است که هیچ کسی با ارتکاب گناهان و حرکت برای خلاف نظام هستی که همه تسبیح گوی خداوند هستند به موفقیت و خوشبختی و عزت نخواهد رسید پس اگر می‌خواهید رستگار شوید هم رنگ عالم هستی شوید رنگی که هیچ گاه فراموش شدنی نیست و آن رنگی نیست جز رنگ خدایی :

(صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ : رنگ الهی [توحیدی را بگیرید] و چه رنگی از رنگ الهی خوش‌تر است؟ و ما پرستندگان اوییم.) ( البقرة :  138)

امین ادریسی



کلمات کلیدی : خواهی نشوی رسوا هم رنگ خوبی‌ها شو !

وهابی ها در ایران چه می کنند ؟؟!!!

وهابی ها در ایران چه می کنند ؟؟!!!    


   

اگر چه اهل سنت ایران ، صدها سال است در کنار اهل تشیع تعامل متقابل احترام آمیزی دارند اما طی چند سال اخیر تحرکاتی در برخی مناطق سنی نشین برای ایجاد تقابل با شیعه از طریق آموزه های وهابیت آغاز شده که اخیرا" این تحرکات رشد فزاینده ای گرفته است. نکته جالب اینکه همزمان با این حرکت های افراطی گرایانه به نام اهل سنت ، هر از چند گاهی ، جزوات و کتب حاوی اهانت به باورهای اهل سنت از جانب برخی گروه های خاص که اتفاقا" با نظام شیعی ایران در تقابل هستند توزیع می شود که این دو حرکت به صورت مکمل یکدیگر در ایجاد تقابل سنی و شیعه عمل می کنند.

 

تاسیس مدارس وهابی به نام اهل سنت
اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در برخی استان های مرزی کشور ، برخی مدارس دینی که به نام اهل سنت تاسیس شده ، نسبتی با آموزه های نحله های شناخته شده اهل سنت نداشته و تعالیم آنها صددرصد وهابی است و عمدتا" متمرکز بر آموزش عقاید ضد شیعی هستند.دانش آموزانی که دوره راهنمایی را پشت سر می گذارند، با مدرک سیکل وارد این مدارس که دوره ای 4 ساله دارند، می شوند. این مدارس بصورت شبانه روزی با امکانات رفاهی عالی اداره می شوند. دانش آموزان از صبح تا بعد از ظهر در این مدارس به سر می برند و برای اینکه از مدارک رسمی تحصیلی نیز عقب نمانند، در دبیرستان های شبانه دولتی ثبت نام می کنند و تا اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل می دهند. در این 4 سال، عقاید و تفسیرهای عقیدتی وهابیت را به عنوان عقاید صحیح به دانش آموزان تزریق می شود و بعد از چهار سال فازغ التحصیل می شوند. چون دراین مدارس بنیه دروس عربی دانش آموزان قوی می شود، عده ای پس از 4 سال به مدارس تربیت معلم و رشته دبیری می روند، اما عده ای دیگر از این دانش آموزان به مدارس بالاتر وهابیت - بعضا" در خارج ایران- اعزام می شوند تا مدارج عالی تر را کسب کنند.
در کنار مدارس دینی وهابی ها، این گروه توانسته اند دبیرستان هایی غیرانتفاعی نیز ایجاد کنند تا بهتر بتوانند دانش آموزان را کنترل کنند.
نتیجه فعالیت این مدارس وهابی طی چند سال اخیر این بوده که توانسته اند در دانش آموزان و طلاب استحاله و دگرگونی ایجاد کرده و سنی های اشعری و شافعی را به وهابی های دو آتشه تبدیل کنند.

 

مدارس وهابی ازکجا تامین می شوند؟
وهابی ها داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا" عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین پشتوانه های مالی وهابیون ایران در کشور امارات متحده عربی، فردی است که تمام دارایی هایش از طریق خرید و فروش سیگار«وینستون لایت» کسب کرده است. جالب است که برخی روحانیون وهابی اصولا" کشیدن سیگار را حرام می دانند.

تفاوت اهل سنت با وهابیون
بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.
اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا" از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.برهمین مبنا، عده ای ازعلمای اهل سنت نیز نگرانی خود را از تحرکات این گروه اعلام کرده اند و گفته اند که عقاید خود را از جانب آموزه های افراطی آنها در خطر می بینند.

 

مسائل فراروی جمهوری اسلامی ایران
متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد . در همین راستاست که فردی مثل عبدالمالک ریگی ده نفر را می کشد و عین خیالش هم نیست. با این روند انتظار فاجعه های بزرگ تری در آینده دور از ذهن نیست . یا اینکه چند سال پیش، وهابی ها وارد قبرستان اهل سنت بندرعباس شدند و تمام سنگ قبرها را خراب کردند و بهانه اشان این بود که سنگ قبر مظهر بت پرستی است و در مسلک ما حرام است. این در حالی است که در عقیده تشیع ، حتی وهابی هم مشرک تلقی نمی شود و مسلمان قلمداد می گردند.
 

گزارش: عبدالحسین مشفق
 
منبع : پایگاه خبری تحلیلی جهان



کلمات کلیدی : وهابی ها در ایران چه می کنند ؟؟!!!

کامران نجف زاده دیشب در وبلاگ خود نوشت: دیشب فهمیدم پسر چهار سال

کامران نجف زاده دیشب در وبلاگ خود نوشت:

دیشب فهمیدم پسر چهار ساله " شهید احمدی روشن " هنوز خبر ندارد پدر را

شهید کرده اند

 / پسر را فرستاده اند خانه خاله تا سراغ بابا را نگیرد./

شهید احمدی روشن و پسرش



کلمات کلیدی : دیشب فهمیدم پسر چهار ساله " شهید احمدی روشن " هنوز خبر ندارد پدر
<      1   2   3   4      >
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید