سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صلوات هم مداد است هم مداد پاک کن!

 

شرح حدیث ازحضرت آیت الله مجتبی تهرانی

صلوات هم مداد است هم مداد پاک کن!



وقتی کسی صلوات بفرستد، برایش ده حسنه می‌نویسند، از آن طرف ملائکه هفتاد صلوات برای او می‌فرستند، از طرف دیگر هم خدا هفتصد درود بر او می‌فرستد.
 
رُوِیَ عَن الحَسنَ بن عَلِیٍّ العَسکَری (صَلَواتُ اللهُ عَلَیهما) قالَ:

« أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللَّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله وسلم)فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات‏»1

روایت از امام عسکری (علیه السلام) منقول است که حضرت فرمودند:

زیاد به یاد خدا باشید، « اَکثِرُوا ذِکرَ اللهِ تَعالی »،

این ذکر(یاد) به معنای ذکر درونی است، چون در جمله بعد دارد: « و ذِکْرَ الْمَوْتِ » ومرگ نیز فراموشت نشود، چون در این عبارت ذکر به معنای ذکر درونی است.

ذکر در عبارت اوّل نیز به قرینه، به معنای یاد است، نه ذکر زبانی و این ذکر نقش سازنده دارد.

حضرت می‌فرمایند: خدا یادت نرود، مرگ هم فراموش نشود.

این دو سفارش، درونی بود؛ حضرت دو سفارش بیرونی هم فرموده اند.

سوم:
قرآن زیاد بخوانید « وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ ». تلاوت قرآن آثار بسیار زیادی دارد و از نظر معنوی، نورانیّت می‌آورد.

چهارم:
زیاد درود بر پیامبر بفرستید، « وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ ».

 حضرت سفارشات قبل را بدون علّت فرمودند و فقط برای همین سفارش علّت فرمودند: « فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات » چون صلوات بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ده حسنه محسوب می‌شود.

مسأله صلوات بحث مفصلی است که در اینجا اشاره ای می‌کنم. صلوات هم نقش اثباتی دارد وهم نقش محوی. اینکه حضرت می‌فرمایند: هر یک صلوات وقتی در نامه عمل ثبت و ضبط می‌شود، ده حسنه نوشته می‌شود، نقش اثباتی است. از طرف دیگر حضرت در روایت دیگری می‌فرمایند، نقش محوی نیز دارد، یعنی نقش استغفار هم دارد.

در روایت متعدّد داریم که صلوات نقش نفیی هم دارد، یعنی از یک طرف حسنه نوشته می‌شود از طرف دیگر، سیّئه‌ای هم پاک می‌شود،

به تعبیر دیگر صلوات، دو چهره‌ای است؛

این که می گویند: بهترین ذکر صلوات است، به علّت دو چهره‏ای بودن او است.

صلوات هم مداد است، هم مداد پاک کن. لذا بسیار به صلوات سفارش شده است.

جنبه اثباتی صلوات نیز بحث مفصلی است،

حتّی در یک روایت داریم وقتی کسی صلوات بفرستد،

برایش ده حسنه می‌نویسند،

از آن طرف ملائکه هفتاد صلوات برای او می‌فرستند،

از طرف دیگر هم خدا هفتصد درود بر او می‌فرستد.

جنبه ضریب صلوات بسیار بالا است و ما نمی‌دانیم که در فرستادن یک صلوات چه خبرها است.

لذا امام عسکری (علیه السلام) سفارش به صلوات فرمودند.

1- بحارالأنوار ج 75، ص37
منبع: راسخون



کلمات کلیدی :

راز های هفت

راز های هفت

هفت در قرآن


علت تکرار عدد هفت در قرآن چیست؟

این عدد 24 ‏بار به بهانه های مختلف در قرآن تکرار شده.

ابتدا بد نیست بدانید که عدد هفت از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف جهان بوده و در تاریخ هم نمونه های آن بسیار شده؛ مثلا قوم «سومر» قدیمی ترین قومی بودند که به این عدد توجه خاص داشتند.

آنان متوجه سیارات هفتگانه شدند - آنچه امروز هم از کرات منظومه شمسی با چشم غیرمسلح دیده می می شود و به پرسش آنها پرداختند. از جمله مواردی که عدد هفت در آنها به کار رفته وشما هم حتما شنیده اید، می توان به اینها ‏اشاره کرد؛ تقسیم جهان به هفت اقلیم، هفت طبقه زمین، هفت طبقه آسمان، هفت طبقه جهنم، هفت فرشته مقدس در بنی اسرائیل و... همه اینها به علاوه بعضی افسانه هانشان می دهند که عدد هفت همیشه مورد توجه بشر بوده است.

معادل هفت در عربی واژه های «سبع» و «سبعه»
است که در احادیث و روایات هم کثرت قابل اعتنایی دارد؛

 

هفت سلام قرآنی،

هفت بار طواف بر گرد خانه کعبه،

هفت طبقه جهنم،

هفت بار تطهیر در قوانین، طهارت، هفت عضوی که در سجده باید روی زمین ‏باشد،

هفت شبانه روز بلای قوم عاد،

بازخواست مردم از هفت چیز در قیامت

و تقسیم بندی عمر فرزندان به سه هفت سال.

 

(دوره اول: دوره سیادت و سروری، دوره دوم: دوره اطاعت و فرمانبرداری و دوره سوم: دوره مشورت و همراهی)

در قرآن هم 20 ‏بار واژه «سبع» و چهار بار واژه «سبعه» به کار رفته و به بعضی از عددها مانند سه، هفت، 70 ‏و 40 ‏توجه ویژه ای شده است.

به اعتقاد کار شناسان، کاربرد هر یک از این عددها حکمتی دارد که بعضی را قرآن و روایات یادآور شده و بعضی را هم علوم جدید کشف کرده است.

در کتاب های لغت عربی عدد هفت را (همچون عدد هزار در فارسی) نمادی از کثرت و فراوانی می دانند.

شاید انتخاب عدد هفت برای کثرت به خاطر بسیاری از امور هفتگانه ثابت در جهان هستی باشد؛

همچون یک دوره کامل هفت روزه زمان (یک هفته). به همین دلیل این شماره عرفا یک عدد ریاضی نیست، بلکه نشانه کمال یک چیز است.

با یکی دو مثال، می توان نشانه اکمال بودن این عدد را در قرآن بیشتر و بهتر بشناسیم؛

«و لو انما فی الارض من شجره اقلام و البحر یمده من بعده سبعه ابحر ما نفدت کلمات الله انّ الله عزیز حکیم» (لقمان27)

«و اگر آنچه درخت در زمین است، قلم باشد و دریا را هفت دریای دیگر به یاری آید، سخنان خدا پایان نپذیرد. قطعا خداست که شکست ناپذیر حکیم است».

در این آیه، قرآن به جای اینکه بگوید؛ مخلوقات خداوند در پهنه هستی عددی بسیار بسیار بزرگ دارند، می گوید؛ اگر تمام درختان روی زمین، قلم و همه دریاها مرکب شود، تمام قلم ها می شکند و از بین می رود ولی حقایق عالم هستی و معلومات پروردگار هستی پایان نمی پذیرد.

عظمت سخن آنگاه روشن تر می شود که عدد هفت نمادی از کثرت باشد.

در این آیه برای مجسم ساختن عدد بی نهایت و نزدیک ساختن معنای علم بی پایان خدا و گستردگی فوق العاده جهان هستی به افکار ما، از عدد زنده ای مانند هفت استفاده شده است.

«و إن جهنم لموعدهم اجمعین * لها سبعه ابواب لکلّ باب منهم جزء مقسوم» (حجر، 43-44)

«و قطعا وعده گاه همه آنان دوزخ است، (دوزخی) که برای آن هفت در است و از هر دری بخش معینی از آنان (وارد می شوند).»

در این آیات آمده که جهنم هفت در دارد. به عقیده کار شناسان علوم قرآنی، بعید نیست که عدد هفت در اینجا هم برای کثرت باشد: یعنی جهنم درهای بسیار و فراوان دارد و واضح است که این تعداد در، در حقیقت به عوامل گوناگونی که انسان را به جهنم می کشاند، اشاره دارد. هر چند روایات هم به این «هفت در» اشاره کرده اند ولی ظاهرا درهای جهنم به هفت در محدود نمی شود.

هفت سلام قرآنی
 
اهمیت ویژه عدد هفت را بر شمردیم. بد نیست بدانید که در قرآن کریم هم هفت «سلام» مطرح شده. با آن ما آشنا شوید:

سلام قولا من ربّ رحیم (یس،58)
سلام علی ابراهیم (صافات،109)
سلام علی نوح فی العالمین (صافات، 79 ‏)
سلام علی موسی و هرون (صافات، 120 ‏)
سلام علی ، ءال یاسین (صافات، 130 ‏)
‏سلام علیکم طبتم (زمر، 73 ‏)
‏سلام هی حتی مطلع الفجر (قدر، 5 ‏)


منابع:
لغت نامه دهخدا، خصال (شیخ صدوق)، سفینه البحار(شیخ عباس قمی)، لسان العرب (ابن منظور)، تفسیر نمونه (آیت االله مکارم شیرازی و دیگران)، تفسیر المیزان (علامه طباطبایی ‏).


منبع:
راسخون



کلمات کلیدی :

شمایل امام عصر(عج) از نظر جسمی و روحی

شمایل امام عصر(عج) از نظر جسمی و روحی

امام زمان (عج)



روایات می‌توان استفاده کرد که حضرت در قیافه مردی چهل ساله ظهور می‌کنند.

آن بزرگوار دارای چهره‌ای گندمگون ، پیشانی بلند، ابروانی کشیده، چشمانی درشت وسیاه، دندان‌‌های براق و گشاده است.

در گونه راست ایشان خالی مشکین قرار دارد و اندام آن بزرگوار میانه است.

بعضى از ویژگى ‏هاى آن وجود شریف که در سخنان معصومین علیهم السلام بیان گردیده، از این قرار است:

او اهل عبادت و شب زنده دارى، زهد و ساده زیستى، صبر و بردبارى، عدالت و نیکوکارى است.

آن حضرت سرآمد همگان در علم و دانش و وجود نازنینش چشمه‏ سار برکت و پاکى است.

او اهل قیام و جهاد، رهبر جهانى، انقلابىِ بزرگ، منجى نهایى و مصلح موعود بشریّت است.

آن وجود نورانى از تبار رسول خداصلى الله وعلیه وآله وسلم و از اولاد فاطمه زهراعلیهاالسلام و نهمین فرزند از نسل سیدالشهداءعلیه‏السلام است که به هنگام ظهور بر کعبه تکیه زند و پرچم پیامبر را در دست گیرد و با قیام خود دین خدا را زنده و احکام خداوند را در سراسر گیتى جارى کند و جهان را پر از مهربانى و داد گرداند پس از آن که پر از جور و بیداد شده باشد.

( منتخب الاثر، فصل دوم، از ص 239 تا 383).


ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری
کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی
ای آنکه در حجابت دریای نور داری

من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟
برعکس چشمهایم چشمی صبور داری

از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما
کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟

در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت
کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟


اللهم عجل لولیک الفرج


برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) صلوات



کلمات کلیدی :

توئیتر چیست؟

توئیتر چیست؟

توئیتر



شناسنامه:

 
نام: توئیتر (Twitter)
معنا: جیک جیک کردن، جیرجیر کردن، موج زدن
نوع شرکت: به ظاهر خصوصی
محدوده فعالیت: سرتاسر جهان
بنیان گذاران: جک دورسی، اوان ویلیامز، بیزاستون، نواهربرت گلاسز
تاریخ بنیان گذاری: مارس 2006
شعبه ی مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا
مدیر عامل: جک دروسی
خدمات: میکرو بلاگنیگ شبکه اجتماعی
ترجمه: 16 زبانه
درآمد در آمریکا:

1400000 در سال 2010
 
شمار کارکنان: 600 نفر در سال 2011
شمار کاربران: بیش از 200 میلیون کاربر

توئیتر چیست؟
 

توئیتر (Twitter) یک سرویس به اصطلاح «میکرو بلاگنینگ» است که با شعار «چه کار می کنید؟ What are you doing » پا به عرصه اینترنت گذاشت و در نوامبر سال 2009 میلادی شعارش تغییر کرد؛ « چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ What"s Happening»
از شاخصه های توئیتر، محدود بدون به تایپ، تنها چند کاراکتر است که حدوداً صد و چهل تایی می شود.
یکی از هدف های اصلی توئیتر این بود که در حال حاضر دارای جایگزین هایی هم شده است. این مشخصه های چشم گیر توئیتر به قدری نو و بدیع بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیت رسید و افزون بر فرستادن نوشتار، کم کم امکان قرار دادن فیلم، عکس و فایل صوتی بر روی خروجی این سایت فراهم شد. در واقع می شود گفت یک جور دفتر خاطرات روزانه ی آنلاین است. اما این ها نیمه پر لیوان هستند. توئیتر در سال های گذشته، بیش از این که یک دفتر خاطرات آنلاین باشد، تبدیل به پایگاهی برای هماهنگی آشوبگرانی شد که به خیال خود سعی داشتند در داخل کشور آشوب به پا کنند.

جایگاه توئیتر در ایران

 
این شبکه به ظاهر اجتماعی، در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و اوج فعالیت آن در انتخابات ریاست جمهوری دور دهم ایران بود. البته بعد از وقایع فتنه سال 88، این سایت طعم فیلترینگ را چشید.
بعدها مشخص شد، سازمان سیا از شبکه های اجتماعی اینترنتی توئیتر و فیس بوک برای انتشار داستان هایی درباره ضرب و شتم های خونین، درگیری های مسلحانه، و کشتارهای گسترده در ایران که هیچ گاه تأیید نشد، استفاده کرده است. تأثیرگذاری این فضاسازی مجازی تا حدی بود که مشاور سابق امنیت ملی جرج بوش هم در مقاله ای که در روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» منتشر شده است خواستار تعلق جایزه صلح نوبل به بانیان سایت توئیتر به دلیل نقش این رسانه در رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران شد!
«مارک پفیفل» در این باره گفت: در اوج ناآرامی ها در ایران به طور میانگین در هر ساعت بیش از 220 هزار مطلب از سوی کاربران ایرانی در داخل و خارج این کشور روی این شبکه قرار می گرفت. اوج فعالیت توئیتر مربوط به انتخابات ایران و حوادث پس از آن بود. به گونه ای که توئیتر اعلام کرد؛ انتخابات ریاست جمهوری ایران، پر طرفدارترین عنوان سال 2009 در خدمات «میکرو بلاگینگ» بوده است. در واقع توئیتر با امکان گزارش لحظه به لحظه به شکل پیامک و مولتی مدیا، نقش اصلی را در سود دهی های خاص جنگ نرم بازی می کرد. توئیتر که نقش بی سیم و شبکه ارتباطی نیروهای اپوزیسیون را بازی می کرد، تحت فشار دستگاه حکومتی امریکا تعمیرات ماهیانه خود را انجام نمی داد تا مبادا ارتباط با آشوبگران لحظه ای قطع شود.
کلینتون وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود: توئیتر ابزاری مهم است که به معترضان ایرانی به ویژه جوانان اجازه می دهد در جریان حوادث اخیر انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر درتماس باشند. این اظهارات کلینتون پس از آن عنوان شد که روزنامه نیویورک تامیز گزارش داد؛ وزارت خارجه آمریکا با ارسال ایمیلی به شبکه اجتماعی توئیتر درخواست کرده که به خاطر کاربران ایرانی، تعمیرات شبکه خود را به تعویق بیندازد.
کلینتون در صحبت های خود گفته بود: «ظاهراً توئیتر بسیار مهم است و در زمانی که منابع اطلاعاتی دیگری وجود ندارد، این شبکه نقش مهمی در حفظ خطوط ارتباطی بر عهده دارد و به افراد امکان را می دهد اطلاعات را مبادله کنند.»
منبع:
راسخون



کلمات کلیدی :

فیسبوک خوبه اما برای همسایه

فیسبوک خوبه اما برای همسایه

فیسبوک


اشاره:

 
شاید تا چند سال پیش هیچ کس توانایی پیش بینی آینده شبکه های اجتماعی دنیای مجازی و میزان رشد و نفوذ آن ها در میان جوامع مختلف را نداشت. اما امروزه دیگر کمتر کسی است که نامی از این شبکه ها نشنیده باشد.
در کشور ما تنور گرم انتخابات سال 88 در حوادث پس از آن بود که نام آن ها را بر سر زبان ها انداخت. در آن زمان این سایت ها با شعار حمایت از فعالیت آزادی خواهان، فعالیت های آشوبگران را پوشش خبری می داد. اما گذر ایام، رو سیاهی را به زغال گذاشت. آن جا که دولت بریتانیا که ماه ها آشوبگران داخل ایران را آزادی خواه می نامید و از فعالیت هایشان حمایت می کرد، خود با آشوب های خیابانی مواجه شد و بار دیگر نقش این شبکه ها در سامان دهی اعتراضات مطرح شد. دولت انگلیس که از وجه دموکراسی طلبی و ژست حقوق بشری خود عقب نشست و از مدیران این شبکه ها خواست محدودیت هایی را برای کنترل این نا آرامی ها اعمال کنند و جالب آن که این خواسته دولت پذیرفته شد. اما این تبعیض قائل شدن فقط مربوط به مثال بالا نیست و مسئولان این شبکه به ظاهر اجتماعی، بارها فعالیت گروه هایی که واقعاً آزادی خواه بودند را در دیگر کشورها سانسور کرد.
برای درک بهتر میزان راست گویی مدیران فیس بوک درباره آزادی کاربران، کافیست به این اخبار کوتاه توجه کنید. موارد زیر مثال های هستند که حذف صفحه فیس بوک جنبش های ضد امریکایی یا ضد صهیونیستی، توسط این شبکه اجتماعی!

1-حذف صفحه جنبش سبز علوی از فیس بوک

 
سایت فیس بوک، صفحه جنبش سبز علیو را بدون ارائه کمترین توضیحی حذف کرد. اقدام تبعیض آمیز فیس بوک در حالی صورت گرفت که گروه های سیاسی مخالف نظام به راحتی قادر بودند اقدام به انتشار اخبار و اطلاعات خود بر روی این سایت کنند.

2- فیس بوک برای معترضان ایران آزاد، ولی برای معترضان مصری نه

 
فیس بوک که در زمان حوادث بعد از انتخابات سال 88 مدعی بود حامی جوانان معترض و آزادی خواه(!) ایران است، تلاش جوانان مصری علیه دیوار فولادی در مرز غزه را توقیف و صفحه فیس بوک آن ها را از سایت خود حذف کرده بود. این سایت در حوادث بعد از انتخابات ایران اعلام کرد، با درک اهمیت موضوعاتی که در ایران رخ می دهد، برای این که کاربران ایرانی بتوانند اقدامات و اخبار خودشان را بدون وقفه منتشر کنند، تعمیر و رفع مشکل خود را به گونه ای تنظیم می کند که با ساعات فعالیت در ایران تداخل نداشته باشد. اما همین حامیان دروغین آزادی، تا توانستند سعی کردند فعالیت های جوانان آزادی خواه مصری را سانسور کنند.

3-حذف صفحه «انتفاضه فلسطین» در فیس بوک
 

در پی اعتراض یک وزیر دولت صهیونیست به مؤسس پایگاه فیس بوک، صفحه ای که در آن برخی از جوانان فلسطینی خواستار آغاز انتفاضه سوم شده بودند، از این شبکه اجتماعی حذف شد.
این صفحه با عنوان «انتفاضه سوم فلسطین» ایجاد شده بود که در نهایت در عرض کمتر از یک ماه، 500 هزار عضو پیدا کرده بود. البته این مسئله به مذاق صهیونیست ها خوش نیامد و «یولی آدل اشتاین» وزیر امور رسانه کابینه نتانیاهو با ارسال نامه ای به «مارک زورکربوگ» مؤسس فیس بوک، از وی تقاضا کرد این صفحه بسته شود.
این وزیر صهیونیست تحریک آمیز بودن این صفحه در اقدام فلسطینیان علیه اتباع اسرائیلی را عامل این تقاضای خود مطرح کرده بود. در نهایت پس از گذشت چند روز از ارسال این نامه صفحه انتفاضه سوم فلسطین در فیس بوک بسته شد.

4- حذف صفحه فیس بوک بازیکن رئال مادرید، بخاطر حمایت از مردم فلسطین

 
حمایت بازیکن مشهور تیم فوتبال رئال مادرید از مردم فلسطین موجب بسته شدن صفحه فیس بوک وی شد.
چندی پیش «مارسلو» بازیکن مشهور تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با قرار دادن دو مطلب در صفحه فیس بوک خود به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت که این امر موجب حذف صفحه وی از این شبکه اجتماعی شد.

5- حذف صفحه ارتش الکترونیکی سوریه

 
فیس بوک، صفحه ارتش الکترونیکی سوریه را که 60 هزار خواننده داشت، بدون اعلام قبلی یا بیان علت خاصی، حذف کرد و این ارتش نیز وعده پاسخگویی به چنین اقدامی را داد.
به محض بسته شدن این صفحه، مؤسس آن، یک صفحه جایگزین ایجاد کرد که در چند ساعت شمار خوانندگان آن به 18 هزار نفر رسید. اما فیس بوک این صفحه را نیز بست. در مقابل فیس بوک صفحه به اصطلاح «انقلاب سوریه» که توسط یکی از دانشجویان مهندسی دانشگاه سوریه بسته شده بود را باز گرداند در حالی که شمار خوانندگان آن صفر است! اما این صفر با شیوه ای هالیوودی در عرض 10 دقیقه ، 140 هزار نفر نمایش داده شد. این اخبار بیان کننده گوشه ای از واقعیتی است که تحت عنوان گردش آزاد اطلاعات در رسانه ها مطرح می شود.

6- حذف صفحه اخوان المسلمین مصر از فیس بوک

 
فیس بوک صفحه مخصوص جمعیت اخوان المسلمین مصر را بدون هیچ توضیحی حذف کرد.
«عبدالجلیل الشرنوبی» سر دبیر پایگاه اینترنتی اخوان المسلمین با بیان این که صفحه اخوان در فیس بوک، پایگاه اصلی این جمعیت در اینترنت به شمار می رفت، گفت: حذف این صفحه از فیس بوک همزمان با ابراز نگرانی کنگره آمریکا از قدرت و پایگاه مردمی اخوان المسلمین صورت گرفت.

7- حرف آخر

 
شاید تعداد زیادی از کسانی که در شبکه به ظاهر اجتماعی فیس بوک عضو باشند و بدون توجه به اخطارهای مکرر رسانه های مختلف در مورد به فروش رسیدن اطلاعات شخصی کاربران توسط این سایت، همچنان سر خود را در برف فرو برده اند.
لازم نیست باز هم در مورد فروش اطلاعات شخصی تان توسط فیس بوک روضه بخوانیم؛ اما لازم است کاربران این شبکه به ظاهر اجتماعی، با خود بیندیشند کسانی که در جریان فتنه سال 88 و با شعار انعکاس فریاد اعتراض جوانان ایرانی دلبری می کردند، واقعاً با مخاطبان شان صادق هستند؟!
کسانی که تنها دو سال پس از فروکش کردن آتش فتنه در ایران، این بار خود به آتش اعتراض مردم کشورشان دچار شدند و این بار با آشوبگر خواندن معترضان، فریاد آن ها را در سایت فیس بوک خفه می کنند!


منبع: راسخون



کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید